ПрАТ "ДОК №7" |
|
|||||||||||||
|
Дата розміщення: 18.04.2018
Річний звіт за 2017 рікПримітки до фінансової звітності, складеної відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітностіПРИМІТКИ ДО ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «Деревообробний комбінат № 7» ЗА 12 МІСЯЦІВ 2017 РОКУ Примітки до фінансової звітності, складеної відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності Приватного акціонерного товариства «Деревообробний комбінат № 7» Примітки до фінансової звітності за рік, що закінчився 31 грудня 2017року (у тисячах гривень) 1. ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ Приватне акціонерне товариство «Деревообробний комбінат № 7» (надалі – Товариство) Код ЄДРПОУ: 30531566 Організаційно-правова форма емітента: акціонерне товариство № свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) та дата видачі свідоцтва: Свідоцтво Серія А01 №482309 видане Оболонською районною в м. Києві державною адміністрацією 02.03.2011р. у зв’язку зі зміною найменування юридичної особи. Дата проведення первинної державної реєстрацією 02.09.1999р. Запис в ЄДР № 10691200000004584. Дата внесення останніх змін до установчих документів: 19.09.2017 року, статут затверджений Засіданням Наглядової ради, Протокол № 5/2017 від 19.09.2017 р. Юридична та фактична адреси: 04209, Україна, м. Київ, вул. Богатирська, 9 Телефон: 412-57-64 Основні види діяльності підприємства за КВЕД: 16.23 Виробництво інших дерев`яних будівельних конструкцій і столярних виробів 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій та їхніх частин 16.29 Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння; 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н.в.і.у.; 31.01 Виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі 43.32 Установлення столярних виробів; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у. Фактично у 2017 році Підприємство здійснювало господарську діяльність по виробництву будівельних металевих та дерев’яних конструкцій і частин конструкцій, а також по виробництву меблів Для стабільної та безперервної діяльності Товариством розроблені внутрішні положення, інструкції, правила, накази, розпорядження та інші оперативні документи внутрішнього контролю, первинного фінансового моніторингу та аудиту Метою діяльності є забезпечення суспільних та особистих потреб шляхом здійснення діяльності на ринку будівельних послуг. 2. ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ Концептуальна основа Дана фінансова звітність була підготовлена у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності (далі - МСФЗ). Відповідальність керівництва щодо підготовки фінансової звітності. Керівництво несе відповідальність за підготовку фінансової звітності, за вибір відповідних принципів бухгалтерського обліку та послідовне застосування цих принципів, за прийняття обґрунтованих та зважених суджень та оцінок, за виконання вимог МСФЗ, а також розкриття і пояснення будь-яких істотних відступів від них у звітності, за підготовку звітності Товариства як організації, яка здатна продовжувати діяльність на безперервній основі, якщо не існують у найближчому майбутньому передумови, які б свідчили про протилежне. Керівництво також несе відповідальність за створення, впровадження та підтримання у Товаристві ефективної та надійної системи внутрішнього контролю, ведення достовірної облікової документації у відповідності до законодавства та стандартів України, яка б розкривала з обґрунтованою впевненістю у будь-який час фінансовий стан Товариства та свідчила про те, що фінансова звітність відповідає вимогам МСФЗ. Керівництво застосовує необхідних заходів щодо збереження активів Товариства, виявлення і запобігання випадкам шахрайства та інших порушень. Протягом 2017 року директором Товариства був - Подлужний В.М. з 28.11.2014 р. (протокол загальних зборів учасників № 8 від 28.11.2014р., наказ про призначення № 58-к від 28.11.2014 ) по теперішній час; головним бухгалтером - Кот Т.В. з 26.10.2015р. (наказ про призначення № 104 від 26.10.2014р.) по теперішній час. Операційне середовище, безперервність діяльності та подальше функціонування. У 2017 році Україна продовжувала знаходитися у стані політичних та економічних змін. Для підтримки економіки країни необхідне істотне зовнішнє фінансування. Стабілізація економічної ситуації знаходиться у залежності від зусиль українського уряду, при цьому подальший розвиток економічної та політичної ситуації неможливо передбачити. Курс гривні постійно коливався щодо основних світових валют протягом року, але без значних скачків. У 2017 році кумулятивний приріст інфляції не перевищів мінімально допустимого порогу -90% , множина індексів інфляції за період, що складає три останні роки, включаючи звітний складає 83,1%. У 2017 році Товариство спрямовуватиме свої зусилля на збереження своїх клієнтів, підтримку довготривалих партнерських відносин з контрагентами та забезпечення економного та раціонального використання коштів. Виходячи з вищевикладеного, керівництво вважає обґрунтованим складання цієї фінансової звітності на основі припущення, що Товариство є організацією, здатною продовжувати свою діяльність на безперервній основі. Ця фінансова звітність відображає поточну оцінку керівництва стосовно можливого впливу економічних умов на операції та фінансове положення Товариства та не містить будь-яких коригувань відображених сум, які були б необхідні, якби Товариство було неспроможним продовжувати свою діяльність та реалізовувало свої активи не в ході звичайної діяльності. Майбутні умови можуть відрізнятися від оцінок керівництва. Дана фінансова звітність не включає ніяких коригувань, які могли б мати місце, як результат такої невизначеності. Про такі коригування буде повідомлено, якщо вони стануть відомими і їх буде можливо оцінити. Основа для підготовки затвердження та подання фінансової звітності. Товариство перейшло на Міжнародні стандарти фінансової звітності (МСФЗ) 01 січня 2013 року відповідно до положень МСФЗ (IFRS) 1 «Перше використання міжнародних стандартів фінансової звітності ». З цієї дати фінансова звітність Товариства складається відповідно до вимог МСФЗ, тобто 01.01.2013р. є датою переходу. В більш ранніх звітних періодах Товариство не заявляло про відповідність своєї фінансової звітності МСФЗ. До 01.01.2013р. Товариство вело бухгалтерський облік і подавало фінансову звітність згідно з Положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, затвердженими Міністерством фінансів України, Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» та іншими нормами, встановленим українським законодавством, що регулюють ведення бухгалтерського обліку в Україні. Звітним періодом для Товариства є календарний рік. Наведена фінансова звітність підготовлена станом на 31 грудня 2017 року й охоплює період з 01 січня 2017 року до 31 грудня 2017 року. Фінансова звітність підготовлена відповідно до принципу історичної собівартості. При формуванні фінансової звітності Товариство керувалося також вимогами національних законодавчих та нормативних актів щодо організації та ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, які не суперечать вимогам МСФЗ. Підготовка фінансової звітності відповідно до МСФЗ вимагає від керівництва Товариства надання оцінок та припущень, що впливають на наведені в звітності суми активів та зобов’язань Товариства, розкриття умовних активів та зобов’язань станом на звітну дату і наведені у звітності суми доходів і витрат за звітний період. Фактичні результати можуть несуттєво відрізнятися від таких оцінок. При застосуванні облікової політики керівництво Товариства застосовувало власний розсуд та власні судження, що наведені нижче. Валюта оцінки та подання Підприємство веде бухгалтерський облік в українських гривнях (відповідно до принципів загальноприйнятих МСБО). Фінансова звітність представлена в українських гривнях. Інформація розкрита в тисячах гривень. 3.ОСНОВНІ (СУТТЄВІ) ПОЛОЖЕННЯ ОБЛІКОВОЇ ПОЛІТИКИ. Основа формування облікових політик, зміни в облікових політиках Облікова політика – це конкретні принципи, основи, домовленості, правила та практика, застосовані Товариством при складанні та поданні фінансової звітності. Положення облікової політики, описані нижче, застосовувались Товариством послідовно в звітних періодах, наведених в цій фінансовій звітності для подібних операцій, інших подій або умов, якщо МСФЗ конкретно не вимагає або не дозволяє визначення категорії статей, для яких інші політики можуть бути доречними. Фінансова звітність була підготовлена на основі облікових політик та облікових оцінок, чинних станом на 31 грудня 2017 року. Облікова політика Товариства розроблена та затверджена директором Товариства, враховуючи вимоги МСБО 8 «Облікові політики, зміни в облікових оцінках та помилки» та інших чинних МСФЗ, відповідно до Наказу № 1 від 04.01.2017р. « Про облікову політику ПАТ «Деревообробний комбінат № 7». Основа оцінки, МСФЗ 13 «Оцінка справедливої вартості» При підготовці фінансової звітності були застосовані ряд оціночних суджень та припущень, які впливають на величину активів і зобов’язань, відображених у звітності. Встановлені припущення та судження ґрунтуються на історичному досвіді, поточних та очікуваних економічних умовах та іншій доступній інформації. Товариство наводить судження, які найбільш суттєво впливають на суми, визнані у фінансовій звітності та оцінка значення яких може стати причиною коригувань балансової вартості активів та зобов’язань в наступному. Ця фінансова звітність підготовлена на основі принципу історичної собівартості, за виключенням оцінки окремих статей, що оцінюються за справедливою вартістю на кінець кожного звітного періоду як викладено у положеннях облікової політики. Історична собівартість звичайно визначається на основі справедливої вартості компенсації, сплаченої в обмін на товари та послуги. Справедлива вартість визначається як ціна, яка була б отримана у результаті продажу активу або сплачена у результаті передачі зобов’язання у звичайній операції між учасниками ринку на дату оцінки. Під час оцінки справедливої вартості активу або зобов’язання Товариство бере до уваги характеристики відповідного активу або зобов’язання так, як би учасники ринку враховували ці характеристики під час визначення ціни активу або зобов’язання на дату оцінки, передбачувані майбутні грошові потоки, існуючу економічну ситуацію, ризики, властиві різним фінансовим інструментам та інші фактори з врахуванням вимог МСФЗ 13 «Оцінка справедливої вартості». Справедлива вартість для цілей оцінки та/або розкриття у цій фінансовій звітності визначається на такій основі, за виключенням операцій оренди, які входять у сферу застосування МСБО 17 «Оренда», та оцінок, які мають певну схожість зі справедливою вартістю, але не є справедливою вартістю, такі як чиста вартість реалізації згідно з МСБО 2 «Запаси» або вартість під час використання згідно з МСБО 36 «Зменшення корисності активів». Справедливу вартість дебіторської та кредиторської заборгованості неможливо визначити достовірно, оскільки немає ринкового котирування цих активів. Основні засоби Основні засоби відображаються за первісною (історичною) вартістю за вирахуванням накопиченої амортизації та накопичених збитків від знецінення в разі їх наявності. Основні засоби обліковуються та відображаються у фінансовій звітності Товариства у відповідності з МСБО 16.. Первісна вартість основних засобів включає ціну придбання, непрямі податки, імпортні мита, які пов’язані з придбанням основних засобів і не підлягають відшкодуванню, витрати на установку та налагодження основних засобів, доставку, а також інші витрати, безпосередньо пов’язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні до використання із запланованою метою. Витрати на поліпшення основних засобів капіталізуються тільки в тих випадках, коли вони призводять до збільшення майбутніх економічних вигод від основного засобу. Всі інші витрати визнаються у звіті про фінансові результати у складі витрат у тому періоді, в якому вони понесені. Припинення визнання основних засобів відбувається після їх вибуття або в тих випадках, коли подальше використання активу, як очікується, не принесе економічної вигоди. Прибутки або збитки, що виникають внаслідок вибуття об'єкта основних засобів, визначаються як різниця між доходом від реалізації і балансовою вартістю активу та відображаються в складі звіту про сукупні прибутки і збитки. Витрати на ліквідацію об’єктів основних засобів визнаються витратами періоду одночасно з визнанням доходу від оприбуткування ТМЦ, отриманих внаслідок такої ліквідації. Амортизація Амортизація основних засобів починається з місяця, наступного за місяцем, коли такий актив стає придатним до використання. Амортизація нараховується з використанням прямолінійного методу шляхом списання вартості, яка амортизується протягом строку корисного використання активу: Будівлі і споруди 100 років Транспортні засоби 10 років Обладнання 20 років Меблі 10 років Інструменти та пристрої 5 років Комп'ютерне устаткування 5 років Інші основні засоби 12 років При введенні в експлуатацію окремих основних засобів комісією можуть встановлюватись індивідуальні терміни корисного використання виходячи з дійсного стану таких об’єктів, але не менше терміну, встановленого ПКУ. Строки використання основних засобів переглядаються у випадках: -зміни економічних вигід від використання груп (видів) основних засобів – комісією; -при капіталізації витрат (або при частковому списанню) окремого об’єкта основних засобів – робочою комісією. Ліквідаційна вартість основних засобів визначається рівною нулю. Нематеріальні активи. Нематеріальні активи обліковуються та відображаються у фінансовій звітності Товариства у відповідності з МСБО 38. Нематеріальні активи придбані окремо, первісно визнаються за вартістю придбання. Нематеріальні активи визнаються як активи, що контролюються Товариством, не мають матеріальної форми, можуть бути ідентифіковані окремо від Товариства та використовуються протягом більше 1 року. Амортизація нематеріальних активів починається з місяця, наступного за місяцем, коли такий актив стає придатним до використання. Амортизація нараховується з використанням прямолінійного методу. Не визнаються активом, а підлягають відображенню у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені: витрати на дослідження; витрати на підготовку і перепідготовку кадрів; витрати на створення, реорганізацію та переміщення Товариства або його частини; витрати на підвищення ділової репутації Товариства, вартість періодичних видань тощо. Інвестиційна нерухомість. Інвестиційна нерухомість виділена із складу основних засобі на вимогу стандарту МСБО 40. В складі інвестиційної нерухомості знаходяться будівлі, які утримуються з метою отримання орендних платежів. Інвестиційну нерухомість оцінена за первісною собівартістю. До складу інвестиційної нерухомості входять основні засоби: Запаси Облік та відображення в фінансовій звітності запасів відбувається у відповідності з МСБО 2. Запаси обліковуються по однорідним групам (видам): • виробничі запаси (сировина, основні й допоміжні матеріали, комплектуючі вироби тощо); • малоцінні й швидкозношувані предмети (МШП); • товари, придбані (отримані) для продажу. Товариство застосовує метод ФІФО оцінки запасів при їх вибутті або передачі у виробництво. Запаси відображаються у фінансовій звітності по найменшій з двох оцінок: собівартості або чистої вартості реалізації. Чиста вартість реалізації визначається індивідуально для кожного найменування продукції з врахуванням маркетингової політики Товариства Чиста реалізаційна вартість є очікуваною продажною ціною в рамках звичайного ведення бізнесу за вирахуванням витрат на доведення запасів до стану придатності до продажу. Дебіторська заборгованість Дебіторська заборгованість відображається за чистою реалізаційною вартістю, яка визначається шляхом вирахування резерву сумнівної заборгованості із первісної вартості такої заборгованості. Сумнівною визнається заборгованість за професійним судженням керівництва та бухгалтера, щодо якої існує невпевненість у її погашенні боржником, залежить від обставин (боржник не виконує своїх зобов’язань у встановлений договором строк (більше 1 року) , не відповідає на претензію або відхиляє її та інші). Величина резерву сумнівних боргів визначається методом застосування абсолютної суми сумнівної заборгованості. Для визначення величини резерву аналізується заборгованість споживачів з терміном непогашення понад 12 місяців. Нарахування суми резерву сумнівних боргів за звітний період відображається у звіті про фінансові результати у складі інших операційних витрат. Поточна дебіторська заборгованість, щодо якої створення резерву сумнівних боргів не передбачено, у разі визнання її безнадійною списується з балансу з відображенням у складі інших операційних витрат. Списання безнадійної дебіторської заборгованості Підприємства відбувається шляхом зменшення резерву сумнівних боргів на підставі відповідного розпорядження директора ПАТ «Деревообробний комбінат № 7». В 2017 році було списано за рахунок створеного резерву сумнівну дебіторську заборгованість на суму 439,5 тис. грн. - заборгованість по якій сплив строк позовної давності або повернуто виконавче провадження через відсутності майна. Грошові кошти і їх еквіваленти Грошові кошти Товариства включають грошові кошти в банках ( на поточних рахунках ) та готівкові кошти в касі. Відповідно до МСФЗ 13 «Оцінка справедливої вартості» грошові кошти та їх еквіваленти оцінюються за ринковим методом оцінки а саме справедливою вартістю, що дорівнює їх номінальній вартості. Первісна та подальша оцінка грошових коштів та їх еквівалентів в іноземній валюті здійснюється у функціональній валюті за офіційним курсом Національного банку України. у разі обмеження права використання коштів на поточних рахунках в банках (наприклад у випадку призначення НБУ в банківській установі тимчасової адміністрації) ці активи можуть бути класифіковані у складі не поточних активів. У випадку прийняття НБУ рішення про ліквідацію банківської установи та відсутності ймовірності повернення грошових коштів, визнання їх як активу припиняється і їх вартість відображається у складі збитків звітного року. Статутний капітал Статутний фонд сформований простими іменними акціями загальною кількістю 15175360 шт. по номінальній вартості 0,25 грн. за кожну. Акції випущені в бездокументарній формі. На 31 грудня 2017 року Статутний фонд підприємства сформований та внесений у повному обсязі. Позики Процентні позики обліковуються за сумою надходжень, за вирахуванням прямих витрат на отримання позик. Фінансові витрати враховуються за методом нарахувань. Чисті фінансові доходи (витрати) Чисті фінансові витрати включають витрати по виплаті відсотків по позиках, прибутки і збитки від операцій з іноземною валютою. Процентні доходи признаються в звіті про прибутки і збитки у міру нарахування. Дивіденди Дивіденди відображаються у фінансовій звітності Підприємства в періоді, в якому вони були схвалені учасниками Підприємства. Податок на прибуток Товариство є платником податку на прибуток на загальний підставах. Витрати з податку на прибуток визначаються та відображаються у фінансовій звітності Товариства відповідно до МСБО12. Податок на прибуток обчислюється виходячи з бухгалтерського фінансового результату (прибутку чи збитку). В Податковому обліку податок на прибуток обчислюється враховуючи різниці, передбачені ПКУ в залежності від суми доходу за останній рік за даними бухгалтерського обліку. Сума податку на прибуток включає суму поточного податку за рік і суму відстроченого податку. Поточний податок на прибуток розраховується виходячи з передбачуваного розміру оподатковуваного прибутку за звітний період з урахуванням ставок по податку на прибуток, що діяли станом на звітну дату, а також суми зобов'язань, що виникли в результаті уточнення сум податку на прибуток за попередні звітні періоди. Відстрочений податок відображається у відношенні тимчасових різниць активів, що виникають між балансовою вартістю, активів і зобов'язань, що визначаються для цілей їх відображення в фінансовій звітності, і їх податковою базою. Відстрочений податок не визнається у відношенні наступних тимчасових різниць: різниці, пов'язані з відображенням у фінансовій звітності гудвіла та ті, що не зменшують базу оподаткування; різниці, що відносяться до активів чи зобов'язань, факт первісного визнання яких не впливає ні на бухгалтерський, ні на оподатковуваний прибуток. Величина відстроченого податку визначається виходячи зі ставок податку на прибуток, які будуть застосовуватися в майбутньому, у момент відновлення тимчасових різниць, ґрунтуючись на діючих або по суті введених у дію законах станом на звітну дату. Інша інформація Станом на звітну дату неоплачений капітал відсутній, статутний капітал сформований в повному обсязі. Тип цінного паперу - акція іменна, проста. Форма існування та форма випуску - бездокументарна, іменна. Емітентом торгівля цінними паперами в 2017 році не здійснювалась, але вони включені до Біржового списку Фондової біржі ПФТС без включення до Біржового реєстру. Додаткова емісія не здійснювалась. Загальна кількість акцій 15175360 шт. по номінальній вартості 0,25 грн. за кожну. Зміни в кількості акцій протягом року не відбувалось. Виконавчий орган не володіє акціями підприємства. Реєстрація акцій для випуску не проводилась. Накопиченої суми дивідендів не сплачених по привілейованими акціями не має. Рішення про виплату дивідендів не приймалось. До осіб, які мають частину у статутному капіталі належать: № п/п Код ЄДРПОУ, ідентифікаційний код Найменування, П.І.Б. Кількість акцій Частина у статутному фонді,% 1 23527052 «ХК «Київміськбуд» 3 793 841 25,0000 % 2 30550772 ТОВ «ЕНВІЛ» 3 778 605 24,8996 % 3 30370711 ТОВ «Компанія Енергобудлізінг» 3 778 665 24,9000 % 4 33150118 ТОВ «ГРІН АПЕКС» 2 899 249 19,1050% 5 Фізичні особи в кількості 1359 осіб 925 000 6,0954 % РАЗОМ 15 175 360 100 Юридичні питання В ході звичайної господарської діяльності Товариство може виступати в якості відповідача за окремими судовими позовами та претензіями. Керівництво вважає, що максимальна відповідальність по зобов’язанням, у разі їх виникнення, внаслідок таких позовів або претензій, не буде мати суттєвого негативного впливу на фінансовий стан або на результати майбутніх операцій підприємства. Податкові та регулятивні ризики Українське законодавство щодо оподаткування та регулювання інших аспектів операційної діяльності, включаючи валютний та митний контроль, продовжує розвиватися. Ряд прийнятих законодавчих та нормативних актів не завжди чітко сформульовані, а їх інтерпретація залежить від точки зору місцевих, обласних і центральних органів державної влади та інших державних органів. Нерідко точки зору різних органів на певне питання відрізняються. Керівництво вважає, що Товариство дотримувалась всіх нормативних положень, і всі передбачені законодавством податки були сплачені або нараховані у фінансовій звітності. Товариство визначило можливі податкові зобов’язання, які можуть додатково вимагатися до сплати у зв’язку з існуванням згаданих вище відмінностей у інтерпретаціях вимог законодавства. Керівництво вважає, що такі потенційні зобов’язання не підлягають нарахуванню у фінансовій звітності. У разі матеріалізації зазначених потенційних зобов’язань, від Товариства може вимагатися сплата додаткових сум податків та інших зборів. Політика управління ризиками. Управління ризиками відіграє важливу роль в операційній діяльності Товариства, яке здійснюється в ході постійного процесу оцінки та визначення рівнів ризику, та засновано на системі внутрішнього контролю. В ході процесу стратегічного планування, керівництво Товариства оцінює ризики ведення діяльності. Управління ризиком капіталу – Товариство управляє своїм капіталом для того, щоб забезпечити своє функціонування на безперервній основі, розширення бізнесу і, водночас, гарантувати максимальний прибуток учасникам шляхом оптимізації балансу власних та залучених коштів. Керівництво Товариства регулярно переглядає структуру капіталу. На основі результатів таких переглядів Товариство вживає заходів для підтримання балансу загальної структури капіталу за рахунок погашення існуючої заборгованості. Основні категорії фінансових інструментів – основними фінансовими зобов’язаннями Товариства є торгова кредиторська заборгованість, заборгованість по залученим грошовим коштам по договорам позики, інші поточні заборгованості за зобов’язаннями. Основною метою цих фінансових інструментів є залучення фінансування для операційної діяльності Товариства. Товариство має різні фінансові активи. Такі як грошові кошти та їх еквіваленти, торгову дебіторську заборгованість. Основними ризиками, які виникають при використанні фінансових інструментів Товариства є ринковий ризик, кредитний ризик та ризик ліквідності. Кредитний ризик – являє собою ризик того, що споживач (клієнт) може не виконати своїх зобов’язань перед Товариством у строк, що може призвести до фінансових збитків у Товариства. Кредитний ризик Товариства головним чином пов'язаний з торговою дебіторською заборгованістю. Суми подаються за вирахуванням резерву на покриття збитків від сумнівної заборгованості, який розраховується керівництвом Товариства на основі попереднього досвіду та оцінки поточної економічної ситуації. Ринковий ризик – це ризик того, що справедлива вартість майбутніх грошових потоків за фінансовими інструментами буде коливатися, внаслідок зміни ринкових цін. Ризик ліквідності – представляє собою ризик того, що товариство не зможе погасити свої зобов’язання по мірі настання строків їхнього погашення у звичайних або непередбачених умовах. Позиція ліквідності Товариства контролюється та управляється. 4.СУТТЄВІ ОБЛІКОВІ СУДЖЕННЯ ТА ОЦІНКИ Підготовка фінансової звітності згідно з МСФЗ вимагає від керівництва формування суджень, оцінок та припущень, які впливають на застосування облікових політик, а також на суми активів, зобов’язань, доходів та витрат, відображених у фінансовій звітності. Оцінки та пов’язані з ними припущення ґрунтуються на історичному досвіді та інших факторах, які вважаються обґрунтованими за даних обставин, результати яких формують основу суджень стосовно балансової вартості активів та зобов’язань, яка не є очевидною з інших джерел. Хоча ці оцінки ґрунтуються на найкращому розумінні керівництвом поточних подій та операцій, фактичні результати можуть суттєво відрізнятися від цих оцінок. Оцінки в основному включають: - Знецінення основних засобів відповідно до МСФЗ 36 «Знецінення активів »- Товариство переглядає балансову вартість необоротних матеріальних активів ( в основному основних засобів) для визначення ознак знецінення - Термін корисного використання основних засобів – Товариство визначає строки корисного використання не рідше ніж 1 раз на рік, на кінець кожного фінансового року та якщо очікуються відхилення від попередніх оцінок, зміни враховуються як зміни в облікових оцінках згідно з МСБО 8 «Облікові політики, зміни в облікових оцінках та помилки» - Резерв під сумнівну заборгованість – Товариство визначає створювати чи не створювати резерв під сумнівні борги для покриття можливих збитків. Умовні активи та зобов’язання На думку керівництва Товариства станом на 31 грудня 2017 року відповідні положення податкового законодавства інтерпретовані їм коректно, вірогідність збереження фінансового положення, в якому знаходиться Товариство є високою. Система управління ризиками Товариства складається з сукупності визначених правил та процедур, спрямованих на виявлення, оцінку та управління ризиками діяльності з урахуванням її профілю ризиків (сукупності властивих її видів ризику). Система відповідних заходів із запобігання та мінімізації впливу ризиків складається з корпоративного управління (організаційна структура, підпорядкування та функції посадових осіб та працівників, розподіл прав і обов’язків, правила та процедури прийняття рішень, щодо діяльності та контролю). Серед ризиків Товариство визначає істотні ризики для нього, тобто реалізація яких буде мати істотний вплив на діяльність або фінансовий стан, визначає заходи щодо запобігання та мінімізації впливу. Товариство істотним для себе розглядає ринковий, операційний ризик та ризик ліквідності. До ризиків, які можуть виникати при провадженні операційної діяльності Товариства належать такі їх види: • Загальний фінансовий ризик (ризик банкрутства)- ризик неможливості продовження діяльності товариства, яке може виникнути при погіршенні фінансового стану товариства, якості його активів, структури капіталу, при виникненні збитків від його діяльності внаслідок перевищення витрат над доходами • Операційний ризик – ризик виникнення збитків, які є наслідком недосконалої роботи внутрішніх процесів та систем товариства, її персоналу або результатом зовнішнього впливу. Операційний ризик включає ризик персоналу, інформаційно-технологічний ризик, правовий ризик. • Ризик втрати ділової репутації – ризик виникнення збитків, пов’язаних зі зменшенням кількості клієнтів або контрагентів товариства через виникнення у суспільстві несприятливого сприйняття товариства, зокрема її фінансової стійкості, якості послуг, що надаються, або її діяльності в цілому, який може бути наслідком реалізації інших ризиків • Стратегічний ризик – ризик виникнення збитків, які пов’язані з прийняттям неефективних управлінських рішень, помилками, які були допущені під час їх прийняття, а також з неналежною реалізацією рішень, що визначають стратегію діяльності та розвитку товариства • Кредитний ризик – ризик виникнення в товаристві фінансових втрат(збитків) внаслідок невиконання в повному обсязі або неповного виконання контрагентом своїх фінансових зобов’язань перед товариством відповідно до умов договору. Розмір збитків у цьому випадку пов'язаний із сумою невиконаного зобов’язання • Ризик ліквідності – ризик виникнення збитків в товариства у зв’язку з неможливістю своєчасного виконання нею в повному обсязі своїх фінансових зобов’язань, не зазнавши при цьому неприйнятних втрат, внаслідок відсутності достатнього обсягу високоліквідних активів. • Особливим видом ризику є системний ризик – ризик виникнення збитків у значної кількості установ, який обумовлений неможливістю виконання ними своїх зобов’язань у зв’язку з невиконанням (несвоєчасним виконанням) зобов’язань однією установою внаслідок реалізації у неї кредитного ризику, ризику ліквідності або іншого ризику. Системний ризик несе загрозу порушення діяльності всієї фінансової системи. Управління ризиками Ризик персоналу як складової операційного ризику Заходи для запобігання та мінімізації впливу ризику персоналу Товариства: - виважена політика підбору кваліфікованих кадрів - встановлення жорсткіших критеріїв відбору персоналу та додаткових вимог до кваліфікації та дисципліні - проведення навчання та підвищення кваліфікації - обмеження доступу до інсайдерської інформації та інформації з обмеженим доступом - перевірка правомірності та безпомилковості проведення операцій - чітке розмежування повноважень та обов’язків - контроль за дотриманням визначених посадових інструкцій - наявність таких інструкцій - встановлення ефективних процедур вирішення конфліктів Ризик інформаційно-технологічного впливу як складової операційного ризику Заходи для запобігання та мінімізації впливу ризику ІТ - використання надійних технічних, програмних, ІТ систем і засобів комунікації та зв’язку - забезпечення безперебійного їх функціонування - застосування засобів захисту інформації на всіх етапах обробки і зберігання - дублювання та архівування інформації - організація контролю доступу до інформації та приміщень Ризик правовий як складової операційного ризику Заходи для запобігання та мінімізації впливу ризику правового - чітке розмежування повноважень та відповідальності, регламентування - своєчасне інформування про зміни у законодавстві та внутрішніх документах - розробка типових форм та інших документів - попередження порушень вимог нормативно-правових актів, шляхом аудиту(контролю) Ризик втрати ділової репутації Заходи для запобігання та мінімізації впливу ризику втрати репутації - вибір виваженої бізнес-стратегії - контроль за послідовним впровадженням цілей, завдань та управлінських рішень - підвищення рівня кваліфікації керівників всіх рівнів - забезпечення відповідності оперативних планів діяльності установи її цілям Загальний фінансовий ризику (ризик банкрутства) Заходи для запобігання та мінімізації впливу загального фінансового ризику (ризик банкрутства) Товариства: - контроль за фінансовим станом товариства, якістю активів, структурою капіталу - коригування у разі появи ознак погіршення. Валютний ризик Товариство не було схильне до валютного ризику станом на 31 грудня 2015 року, оскільки не мало жодних монетарних активів або зобов’язань деномінованих в іноземній валюті та не мало наслідків коливання курсів іноземних валют та золота. Товарний ризик – поточний або майбутній прибуток Товариства може бути під негативним впливом змін ринкових цін на послуги Товариства а також коливанням цін на похідні фінансові інструменти, базовим активом яких є товари. Кредитний ризик – Для Товариства основним фінансовим інструментом, схильним до кредитного ризику є поточна та інша дебіторська заборгованість Товариство мінімізує свій кредитний ризик шляхом укладання угод з покупцями послуг, що мають відповідні кредитні історії. Інші статті фінансової звітності не схильні до кредитного ризику. Не дивлячись на те, що платіжна спроможність дебіторів Товариства визначається різними економічними факторами, керівництво Товариства вважає, що резерв на покриття сумнівної заборгованості є достатнім для компенсації можливих збитків, пов’язаних з непогашенням сумнівної заборгованості. У 2015 році резерв на покриття сумнівної заборгованості не створювався так як заборгованості, строком погашення більше 3 місяців на Товаристві не було. Товариство також не має заборгованостей строком більше 3 років. Грошові кошти розміщуються в банках, які на момент відкриття рахунків мають мінімальний ризик дефолту та вважаються достатньо надійними. Заходи для запобігання та мінімізації впливу ризику кредитного - встановлення внутрішнього обмеження обсягу дебіторської заборгованості в активах Товариства - аналіз платоспроможності контрагентів - здійснення заходів щодо недопущення наявності в активах простроченої дебіторської заборгованості Керівництво застосовує постійний контроль за схильністю до кредитного ризику Аналіз концентрація кредитного ризику за найбільшими контрагентами проведено. Ризик ліквідності – ризик того, що у Товариства виникнуть труднощі з розрахунками за фінансовими зобов’язаннями, що здійснюються грошовими коштами або іншими фінансовими активами на кінець звітного періоду значний. Заходи для запобігання та мінімізації впливу ризику ліквідності - збалансованість активів за строками реалізації з зобов’язаннями за строками погашення - утримання певного обсягу активів в ліквідній формі - встановлення внутрішнього обмеження обсягу залучених коштів для фінансування діяльності - збалансування вхідних та вихідних грошових потоків Управління капіталом Капітал Товариства складається з власного капіталу, який належить акціонерам що включає в себе статутний капітал та нерозподілений прибуток. Товариство здійснює контроль за капіталом шляхом проведення аналізу суми власного капіталу та можливості її коригування . Протягом 12 місяців 2017 року не було змін у підході Товариства до управління капіталом. Події після звітного періоду Керівництво Товариства встановлює порядок, дату підпису фінансової звітності та осіб, що мають повноваження її підпису. При складанні фінансової звітності Товариство враховує події, що відбулися після звітної дати та відображає їх у фінансовій звітності відповідно до МСБО 10. Коригуючи події свідчать про умови, що існували на кінець звітного періоду, не коригуючи – свідчать про умови, що виникли після закінчення звітного періоду. Після звітної дати не відбулося істотних подій, які суттєво впливають на розуміння фінансової звітності Товариства. 5.РОЗКРИТТЯ ІНФОРМАЦІЇ ПО СТАТТЯМ, РЕКЛАСИФІКАЦІЯ ТА ПОДАННЯ ІНШОЇ ІНФОРМАЦІЇ 1. ДОХОДИ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Продаж готової продукції 14 983 26 971 Реалізація послуг, 21 027 41 413 в т.ч. послуги оренди 5 665 6 500 Вирахування з доходу 2 748 Всього 36 008 67 636 2. СОБІВАРТІСТЬ РЕАЛІЗАЦІЇ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Прямі витрати на виготовлення готової продукції 12 691 19 522 Прямі витрати на надання послуг 15 205 35 648 Всього 27 896 55 170 3. ІНШИЙ ОПЕРАЦІЙНИЙ ДОХІД у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Реалізація оборотних активів 62 141 Отримані штрафи (пені) 26 7 Списання кредиторської заборгованості 26 Інші операційні доходи 199 Всього 330 347 4. ЗАГАЛЬНІ І АДМІНІСТРАТИВНІ ВИТРАТИ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Амортизація 151 156 Розрахунково-касове обслуговування 55 59 Витрати на ремонт та поліпшення ОЗ 44 816 Витрати на зв'язок 66 69 Витрати на енергоносії 546 559 Витрати на оплату праці 2049 2 284 Витрати на нараховані внески на ФОП 452 473 Резерви відпусток 334 525 Інформаційно-консультаційні послуги 195 70 Інші витрати 104 200 Всього 3 996 5 211 5. ВИТРАТИ НА ЗБУТ І ДИСТРИБУЦІЮ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Амортизація 188 129 Реклама та дослідження ринку 7 Витрати на відрядження - 5 7 Витрати на нараховані внески на ФОП 42 39 Витрати на оплату праці 189 177 Транспортні витрати 5 Інші витрати 13 Всього 449 352 6. ІНШІ ОПЕРАЦІЙНІ ВИТРАТИ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Штрафи, пені, неустойки 132 Собівартість реалізованих виробничих запасів 34 165 Сумнівні та безнадійні борги 417 Податки 4 143 2 782 Інші операційні витрати 76 136 Всього 4 385 3 500 7. ФІНАНСОВІ ДОХОДИ І ВИТРАТИ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Інші фінансові доходи (відсотки банку) 3 2 Інші доходи 1 Всього 3 3 8. ПОДАТОК НА ПРИБУТОК Станом на 31 грудня 2017 року витрати по податку на прибуток Товариства складають- 470 тис. грн. Поточний податок 588 тис. грн. Відстрочені податкові активи на 31.12.2017 року - 107 тис. грн. 9. ОСНОВНІ ЗАСОБИ у тис. грн. Групи основних засобів На початок року Надійшло за рік Зміна первісної вартості Вибуло Амортизація за період На кінець року Первістна вартісь Знос Первістна вартісь Знос Первістна вартісь Знос Інвестиційна нерухомість 5 622 1 191 58 5 622 1 249 Будинки, споруди 26 437 10 225 16 242 26 453 10 467 Машини та обладнання 49 822 39 457 703 158 19 19 1229 50 664 40 667 Транспортні засоби 1 402 1 044 67 137 1 469 1 181 Інструменти, прилади (меблі) 1 397 1 164 33 70 70 88 1 360 1 182 Тимчасові споруди 85 66 9 85 75 Малоцінні необоротні матеріальні активи 112 66 119 5 5 42 226 103 Інші основні засоби 5 3 6 1 1 12 4 РАЗОМ 84 882 53 216 861 242 94 94 1 806 85 891 54 928 10. НЕМАТЕРІАЛЬНІ АКТИВИ у тисячах гривень Нематеріальні активи Балансова вартість на початок року Амортизаційні відрахування за рік Балансова вартість на кінець року Програма 1-С Підприємство 58 8 50 Програмний комплекс АВК-3 1 1 0 Дозвіл на викиди забруднюючих речовин 38 4 34 РАЗОМ 97 13 84 11. ЗАПАСИ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Сировина і матеріали 10 490 11 539 Паливо 87 45 Запасні частини 42 57 Малоцінні та швидкозношувані предмети 2 1 Напівфабрикати 655 1 274 Готова продукція 7 212 8 434 Товари 11 417 Всього 18 499 21 767 12. ДЕБІТОРСЬКА ЗАБОРГОВАНІСТЬ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Торгівельна заборгованість 2 104 2 708 Резерв (1 211) (600) Інша поточна дебіторська заборгованість 61 414 Всього 954 2 522 13. ПЕРЕДПЛАТИ (трансформовано) у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Передплачені поставки та витрати 8 5 Всього 8 5 14. ГРОШОВІ КОШТИ ТА ЇХ ЕКВІВАЛЕНТИ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Грошові кошти на рахунках у банку 52 158 Грошові кошти готівкові (каса) 4 Всього 56 158 15. СТАТУТНИЙ КАПІТАЛ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік 3794 3794 16. КРЕДИТОРСЬКА ЗАБОРГОВАНІСТЬ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Торгівельна заборгованість 20 721 15 505 Інша поточна заборгованість 222 16 650 Всього 20 943 32 155 17. ІНШІ ПОТОЧНІ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ у тисячах гривень (без ПДВ) за 2016 рік 2017 рік Заборгованість з оплати праці 535 747 Заборгованість по внескам ФОП 122 184 З одержаних авансів 21 175 15 378 Заборгованість з бюджетом і позабюджетними фондами 906 1 262 Всього 22 738 17 571 18. ЗАЛИШКИ ТА ОПЕРАЦІЇ З ПОВ?ЯЗАНИМИ СТОРОНАМИ у тисячах гривень Заборгованість на початок періоду Обороти за період Заборгованість на кінець періоду Дебіторська Кредиторська Дебіторська Кредиторська Дебіторська Кредиторська ТОВ «ЕНВІЛ» в т.ч. поворотна фінансова допомога 15 583 8 147 113 4 643 4 620 20 110 12 767 АТ «ХК «Київміськбуд» 1 777 1 777 Всього 17 360 1 890 4 643 20 110 19. РЕЗЕРВИ І ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ у тисячах гривень на початок року створено використано залишок на кінець року резерв сумнівних боргів 1 211 -172 440 599 забезпечення на виплату 562 913 622 853 відпусток Разом 1 773 741 1062 1 452 20. ЗМЕНЬШЕННЯ ІНШОЇ ПОТОЧНОЇ ДЕБІТОРСЬКОЇ ЗАБОГОВАНОСТІ у тисячах гривень на початок року на кінець року різниця Дебіторська заборгов. за авансами 9 459 5845 - 3 614 Інша поточна дебіторська заборгованість 61 414 353 Разом 9 520 6 259 - 3 261 21. ЗБІЛЬШЕННЯ ІНШИХ ПОТОЧНИХ ЗОБОВ`ЯЗАНЬ на початок року на кінець року різниця Кредиторська заборгованість за авансами 21 175 15 378 -5 797 Інші поточні зобов’язання 222 16 650 16 428 Разом 21 397 32 028 10 631 23. ІНВЕСТИЦІЙНА НЕРУХОМІСТЬ у тисячах гривень первісна вартість знос залишкова вартість Ангар 31 25 6 Будівля Б 1865 730 1135 Будівля ІБК 1676 332 1344 Навіс- ангар №2 2050 162 1888 Разом 5622 1249 4373 6.ЗМІНИ ОБЛІКОВОЇ ПОЛІТИКИ Фінансова звітність Товариства представлена за обліковою політикою у відповідності з МСФЗ. Змін в обліковій політиці на поточний період чи на будь-який попередній період не було тому впливу від змін (існуючого або потенційного) на майбутні звітні періоди не було. 7.ПОДІЇ ПІСЛЯ ЗВІТНОГО ПЕРІОДУ Керівництво Товариства встановлює порядок, дату підпису фінансової звітності та осіб, що мають повноваження її підпису. При складанні фінансової звітності Товариство враховує події, що відбулися після звітної дати та відображає їх у фінансовій звітності відповідно до МСБО10. Коригуючі події свідчать про умови, що існували на кінець звітного періоду, не коригуючі – свідчать про умови, що виникли після закінчення звітного періоду. Товариство коригує показники фінансової звітності у разі якщо події після звітної дати є такими, що коригування показників є необхідним (пов’язані з підтвердженням або спростуванням обставин, існуючих на звітну дату а також оцінок і суджень керівництва, здійснених в умовах невизначеності й неповноти інформації станом на звітну дату). Товариство розкриває характер таких подій й оцінку їх фінансових наслідків або констатує неможливість такої для кожної суттєвої категорії не коригованих подій, що відбулися після звітної дати. Після звітної дати не відбулося істотних подій, які суттєво впливають на розуміння фінансової звітності Товариства. 8. ЗАТВЕРДЖЕННЯ ФІНАНСОВИХ ЗВІТІВ Ці фінансові звіти затверджені та допущені до публікації (оприлюднення) директором Товариства 27 лютого 2018р. Директор ______________________ Подлужний В. М. Головний бухгалтер ______________________ Кот Т. В. д/н д/н д/н |
|||||||||||||
Програмний код: pat.ua © 2010-2024 |